24 Mart 2016 Perşembe

21 An için 21 Şarkı

  Güzel müziğe, güzel resimlere hiç bu kadar ihtiyaç duymamıştık herhalde. Patili ve topuklu blogunu sevdiğimin Meriç'i harika bir müzik listesi yaptığı ''şu yazıda'' beni de fikrine ortak edince pek mutlu oldum, bütün listelerimi hızlıca gözden geçirdim. Benim müzik listelerim hep her telden çalar, içinde hiç değişmeyen demirbaşlar da olur (The Beatles, The Clash, Patti Smith, Velvet Underground v.s.) sonra pat diye bir Kylie Minogue, bir Britney Spears da fırlar ortaya, çünkü dostlarım, her ruh halinin gerektirdiği müzik farklıdır ve dansın nereden, nasıl çıkacağı belli olmaz. Hadi geçelim 21 an ve onlara uygun şarkılara, keyifli dinlemeler olsun!
1. Keyfini en hızlı yerine getiren şarkı?
Rock the Casbah   (Şu hayatta sonsuza kadar tek şarkı dinleme hakkım olsa.) 

2. Kendini teselli etmek istediğinde?
Horses  (''Patti Smith'in sesi'' aslında cevap, bu da en sevdiğim kaydı.)

3. Cep telefonu melodin?
Samsung'un akustik gitarlı melodik bir zil sesi. 

4. Bundan önceki neydi?
Relator  (Bir daha sevdiğim bir şarkıyı zil sesi yapmamayı, bu şarkıdan bıkınca öğrendim.)

5. Peki 10 yıl önce?
Hatırlayamadım. O yıllar metal müzik vardı, ötesi yoktu:) Iron Maiden ya da Judas Priest'ten bir şeydi sanırım.

6. Anında enerji ihtiyacı olduğunda?
She wants to move   (Pharell'in eski müzikleri de çok iyi dans ettirir, bu favori dans müziğim)

7. Unutulmaz konser performansı?
All I Want   (Ah Offspring, 2005 yılı Rock'n Coke'ta bunu çaldıklarında önceki 10 yılımın şarkısıydı) 

8. Sabah kahvesine en çok yakışan?
Alone in Kyoto   (Aslında tüm Air şarkıları, güne genellikle birlikte başladığım, sakin ve huzurlu ritmler)

9. Peki öğleden sonra kahvesine?
Oblivion   (Son yıllarda çıkan en yetenekli gençlerden biri bu kız, bu da en sık dinlediğim şarkısı) 

10. Gitmeler?
Afterglow  (Romantik bir ''gidiş'' söz konusuysa, bu muhteşem videoyu izle, dinle, gitmezsin! :)

11. Kalmalar?
While my guitar gently weeps   (Yazılmış en derin, en şiirsel şarkı benim için.)

12. Sonbahara en çok yakışan?
Chocolate   (Bu biblo kadını, kibar sesini ayrı severim, bu şarkıyı kapalı ve romantik günlerde dinlemeyi ayrı) 

13. Kışa?
Baby, It's cold outside  (Selam Meriiiç! Başka bir şarkıyı düşünemedim bile :) 

14. Yaza?
Summertime   (Janis Joplin de olur ama asıl sıcak, baygın ve güzel olan Ella'dan dinlenir.) 

15. Favori soundtrack?
These Days  (Wes Anderson o kadar doğru seçmiş ki bu Velvet Underground şarkısını, artık filmle bir bütün) 

16. Favori dizi introsu?
If I had a heart   (Çok düşündüm, en çok ''diken diken olduğum'' Vikings'in jenerik müziği oldu.) 

17. Umutlu bir şarkı?
Pumped up kicks   (Bana güneşli, açık bir havada yolda olmayı, rüzgarı çağrıştırıyor)

18. Yeni bir keşif?
Stole the show  (Takılınca fena sarıyor aman dikkat, melodi muhteşem!)

19. Instant-Girl-Power?
No Scrubs   (MTV izlediğim günlerden beri, en sevdiğim eskilerden) 

20. Gülmek eğlenmek için?
Downtown!  (Biraz gül, biraz coş, iki kıvır diye yapılmış, klip de çok eğlenceli) 

21. İyi geceler?
And then you kissed me  (Çünkü Patti Smith'in de dediği gibi, ''Because the night belongs to lovers'' ) 

 Şimdi de sizin müzik seçimlerinizi dinleyelim. Sevgili Beyaz KağıtHayallerim, Delorean ve Senİpek Cihan ve Sinatra Mavisi söz sizde!

7 yorum:

  1. Aaay çok güzel olmuş! Yaşasın bir sürü güzel şarkı keşfettim yine :)
    Vikings introsu gerçekten müthiş, evde rhaooooaaöö diye zıp zıp zıplatıyor insanı. Grubun geri kalanı neler paylaşacak acaba, çok merak ediyorum.
    Oyunuma katılman çok mutlu ettin beni <3
    Ayrıca, çok sevdiğim bir şarkıyı zil sesi yapmamayı ben de öğrensem iyi olacak :D
    Sana öpücükler, kedi Şeker'e mıncırıklar :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen konu açarsın da güzel yazı çıkmaz mı!! Senin listenden otlanıp duruyorum kaç gündür, vallahi çok iyi bir seri çıkarttın, bize de bol bol dinlemek kaldı canım <3 :)

      Sil
  2. Harika olmuş liste Eylül ya. Ben uzaklarda okuyamazken yazılar birikmiş. Söz kapatacağım arayı. Özledim okumayı seni!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de senin yazılarını okumayı özlemiştim çok, bu sabah hem mesajını, hem yeni yazını görmek çok mutlu etti beni. Kocaman sarıldım Merve! <3

      Sil
  3. ne güzel de bir liste olmuş faydalanalım tatlış tatlış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dinleyelim birlikte hepsini, başka ekranlardan ama aynı hissiyatta dinleyelim güzel dostum.

      Sil
  4. Listeleri dinledim, gündüz rüyalarına daldım, melankolilerden çıktım, enerjik enerjik salındım; sonunda kendi listemi de yarattım :) İlk defa bir challenge'a katılıyorum, baya keyifliymiş! İlham dolu liste için teşekkürler Eylül <3

    Linki de şuraya bırakıyorum: http://hayallerimdeloreanvesen.blogspot.de/2016/04/21-an-21-sarki.html

    YanıtlaSil